واحدهای تولید که برای فروش محصولات خود مشکلی ندارند و همچنین بازار فروش بیشتری میتوانند داشته باشند , بهترین گزینه جهت سودآوری مجموعه افزایش تولید محصول میباشد .

حال این محصول میتواند ادامه محصولات قبلی یا اینکه تنوع بیشتری و دارای تغییر باشد .

برای افزایش تولید در یک شرکت تولیدی بصورت عمده دو راه وجود دارد

  1. استفاده از ظرفیت های موجود با استفاده از نفرات جدید یا نفراتی که در سازمان مشغول بکار هستند.
  2. ایجاد ظرفیت های جدید و جذب نیروهای جدید .

در روش اول با همان امکانات و نفرات از ساعت های اضافه کاری استفاده میشود و یا اضافه نمودن شیفت کاری میتوان تولید را افزایش داد .

میتوان از خدمات بیرون سپاری بصورت پیمانکاری استفاده نمود.

و یا اینکه نسبت به تغییر تکنولوژی ماشین آلات با کارایی بیشتر اقدام نمود.

در روش دوم شرکت تولیدی امکان اضافه نمودن تولید از ظرفیتهای موجود را ندارد و میباست با ایجاد ظرفیتهای جدید ( خرید ماشین آلات , ساخت فضای تولید جدید , ارتقاء امکانات زیرساختی مانند برق و گاز و … ) نسبت به افزایش تولید اقدام نماید .

برای برگزیدن روش جهت افزایش تولید باید بررسی های اصولی و تکنیکال انجام شود و سپس نسبت به انجام آن اقدامات لازم را بعمل آورد , در برخی موارد با کاهش ضایعات تولید و همچنین کاهش توقفات خط تولید میتوان نسبت به افزایش تولید و بالا بردن راندمان تولید اقدام نمود

در برخی از موارد نداشتن سیستم تعمیرنگهداری مناسب و اصولی باعث افت تولید و ایجاد توقفات متعدد در روند تولید میشود , همچنین داشتن یک واحد برنامه ریزی پویا و همچنین کنترل تولید فعال میتواند در این راه کمک بسیار سودمندی باشد.

البته باید توجه داشت , برنامه ریزی اصولی در این مورد صورت گیرد , زیرا اضافه کردن یک شیفت تنها بحث جذب نیرو نیست , باید برای راه اندازی یک شیفت کاری تمامی امکانات و تدابیر لازم بررسی شود .

بطور مثال برای شیفت جدید باید مواردی از قبیل انبار , سرپرستی , کنترل کیفیت و … نیز در نظر گرفته شوند . همچنین ملاحضات جهت نیروهای جدید که حتما” آموزشهای لازم برای آنها در نظر گرفته شود و جهت کار در کنار افراد با تجربه قرار گیرند .

در بحث تولید عوامل متعددی میتواند دخیل باشد که هرکدام برای خود سرفصل جداگانه ای دارد .

اگر تمامی راههای افزایش تولید به درستی بررسی و تجزیه وتحلیل نشود مطمئن باشد که علاوه براینکه در تولید جدید دچار مشکل شده و به هدف نخواهید رسید بلکه در تولید قبل هم دچار مشکل خواهید شد .

پس میتوان با یک برنامه ریزی اصولی و مدون نسبت به افزایش تولید و همچنین کاهش ضایعات , بهره وری بیشتر با افزایش راندمان تولید شاهد تولید یهینه و سودآور باشیم .

گروه مشاورین صنعتی آریانا با تکیه بر دانش و تجربه سالیان متمادی کارشناسان خود میتواند صنعتگران محترم را در این راه یاری نموده ونسبت به موارد ذکر شده همراهی نموده تا نتیجه مطلوب به دست آید .

با ما تماس بگیرید ( از مشاوره رایگان جلسه اول نمایید )

با ما تماس بگیرید ( از مشاوره رایگان جلسه اول استفاده نمایید )

گروه مشاورین صنعتی آریانا

09300899160
 ( جهت تماس واتساپ)

کانال تلگرام : https://t.me/gmsariyana

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/moshaverehsanati


سایت : https://moshaverehsanati.ir

صفحه اصلی

پیام بگذارید